چه مواردی باید در قرارداد سئو آورده شود

تمام آن چه که باید هنگام انعقاد قرارداد سئو بدانید به همراه مهمترین مواد و تبصره‌های قرارداد‌های سئو و نمونه قرارداد سئو.

در ماده ۱۰ قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران چگونگی قرارداد بین دو شخص ذکر شده است که ما اینجا به چند نکته از مهم اشاره می کنیم.

ماده ۱۰ قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران

قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد نموده اند در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد نافذ است.

نکته اول اینه که همه قراردادهای بین اشخاص طبق قانون ۱۰ مدنی جمهوری اسلامی ایران نوشته می‌شود.

ابتدا باید گفت که مخالف صریح قانون نباشد به چه معناست. یعنی با دیگر قوانین جمهوری اسلامی ایران و قوانین الکترونیک که منبع آن در پایین همین مقاله براتون گذاشته‌ام مطالعه کرده باشید. 

همینطور لازم است که نمونه قرارداد‌هایی که طبق این ماده منعقد شده‌اند را ببینید. معمولاً این قراردادها شامل چندین ماده و بعضی از این مواد شامل تبصره‌هایی هستند.

اصلی ترین مواد قرارداد سئو

  • تمام جزئیات اشخاص طرفین قرارداد 
  • محصول یا خدماتی که قرار است ارائه شود 
  • مدت زمان قرارداد 
  • ضمانت‌هایی که طی این قرارداد صورت میگیره 
  • تعهدات کارفرما یا خریدار و تعهدات فروشنده یا مجری 
  • موارد پایان قرارداد
  • موارد انحلالی
  • موارد فورس ماژور
  • اقامتگاه طرفین قرارداد
  • مواردی در مورد حل اختلاف
  • نسخ قرارداد (که معمولاً در دو نسخه هست و کاملا یکسان بدون خط خوردگی)
  • مهر و امضای طرفین قرارداد

دقیقاً همین مهر و امضای دو طرف است که این قرارداد را نافذ می کند 

درباره حقوق طرفین یکی از مهمترین مواردی که شما حتماً باید به آن توجه داشته باشید موضوع قرارداد است. در واقع اگر شما ارائه دهنده خدمات سئو هستید و برای مثال موضوع قرارداد کیورد‌ ریسرچ است، باید در همان قسمت موضوع میزان انجام و نحوه چگونگی انجام را در حدی که برای طرفین مطلوب باشد ذکر کنید.

یا قرار است شما به یک شرکت مشاوره بدهید. حتماً و حتماً در قسمت موضوع قرارداد ذکر کنید که موضوع مثلا شامل مشاوره تدوین استراتژی در مورد سئو سایت (اسم سایت) می باشد.

مهمترین نکته همین هست که حتماً به کلمه مشاوره اشاره شده باشد که با خدمات اشتباه گرفته نشود.

نکته بعدی که باید بدانید معمولاً زمان انعقاد قرارداد سئو و یا دیجیتال مارکتینگ با یک وب‌سایت یا برند، قراردادی تحت عنوان قرارداد محرمانگی اطلاعات هم منعقد می‌شود که در ایران فعلاً یک طرفه است. یعنی کارفرما این قرار را از مجری می گیرد که اطلاعات شرکت محرمانه بماند. 

می‌تواند این قرارداد دو طرفه باشد و همانطور که شما حافظه محرمانگی اطلاعات آن شرکت هستید، اطلاعات شما، فرایند انجام کار و مواردی که در قرارداد ذکر شده پیش آن شرکت محفوظ باشد.

مرسی که این مطلب رو برای دوستات هم میفرستی ...
مجید عابد
مجید عابد

مجید عابد هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق، اولین وبلاگ خودم رو سال ۱۳۸۳ راه انداختم و از همون زمان درحال مطالعه راهکارهای افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت (که بعدها به سئو معروف شد) بودم.
این روزها درحال ارائه خدمات مختلف سئو و مشاوره به برندهای مختلفی در ایران و کشورهای دیگه هستم.
خیلی فرصت نمی کنم در شبکه های اجتماعی باشم و به همین خاطر این وبلاگ رو راه انداختم تا بتونم بعضی از تجربه ها و دانشم رو با شما به اشتراک بگذارم، اینطوری هم من بیشتر مطالعه میکنم و از شما چیزای مختلف یاد میگیرم و هم احتمالا برای شما مفید باشه.

مقاله‌ها: 84

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *