چگونه می‌توانیم فرایند خزش موتورهای جستجوگر را برای سایتمان شبیه سازی کنیم و مشکلات احتمالی را مشاهده کنیم

با مطالعه این مقاله می‌توانید فرایند خزش موتورهای جستجوگر را برای سایتتان شبیه سازی کنید و مشکلات احتمالی را مشاهده کنید.

برای فرایند خزش (Crawl) می‌توان از نرم‌افزارهای مخصوص این کار که به اصطلاح به آن Crawler گفته می‌شود استفاده کنیم.

معروف ترین نرم افزار برای این منظور نرم افزار Screaming frog SEO spider است. این نرم افزار تنظیمات بسیار زیادی دارد و شما می‌توانید تمام جزئیات کرال کردن را تنظیم کنید.

همچنین این نرم افزار می‌تواند گزارش‌هایی کامل از تمام صفحات و خطاهای صفحات بدهد. می توان این تنظیمات را جوری قرار داد که صفحات به صورت جاوا اسکریپت، رندر بشوند و یا حتی صفحات با یوزر ایجنت خاصی کرال بشوند.

همچنین اگر با تنظیمات x-path آشنا باشید می‌توانید تک تک المان های سایت را به صورت سفارشی اکسترکت و بررسی کنید که چه المان‌هایی در سایت وجود دارد و چه المان‌هایی وجود ندارد.

این نرم افزار امکانات بسیار زیادی دارد اما نرم افزار‌های مشابه آن هم وجود دارد مانند سایت آدیت ای‌اچ‌رفس، نت ویک اسپایدر، اسپوتیبو، اسکرپی و…

همچنین اگر بخواهید نرم‌افزاری را با زبان برنامه نویسی پایتون بنویسید می‌توانید از لایبرری اسکرپی یا سایر لایبری‌های مشابه آن استفاده کنید که به صورت اپن سورس در اینترنت وجود دارد.

مرسی که این مطلب رو برای دوستات هم میفرستی ...
مجید عابد
مجید عابد

مجید عابد هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق، اولین وبلاگ خودم رو سال ۱۳۸۳ راه انداختم و از همون زمان درحال مطالعه راهکارهای افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت (که بعدها به سئو معروف شد) بودم.
این روزها درحال ارائه خدمات مختلف سئو و مشاوره به برندهای مختلفی در ایران و کشورهای دیگه هستم.
خیلی فرصت نمی کنم در شبکه های اجتماعی باشم و به همین خاطر این وبلاگ رو راه انداختم تا بتونم بعضی از تجربه ها و دانشم رو با شما به اشتراک بگذارم، اینطوری هم من بیشتر مطالعه میکنم و از شما چیزای مختلف یاد میگیرم و هم احتمالا برای شما مفید باشه.

مقاله‌ها: 84

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *