چگونه می‌توان وب‌سایت را در گوگل سرچ کنسول تایید کرد

با مطالعه این مقاله با انواع ثبت سایت در سرچ کنسول آشنا می‌شود و می‌توانید سایت خود را این ابزار ثبت کنید.

ابتدا عبارت Google Search Console را جستوجو کرده، وارد سایت گوگل سرچ کنسول شوید و با یک اکانت گوگل (جیمیل) در سرچ کنسول لاگین شوید.

پس از ورود به سرچ کنسول، اگر قبلاً سایتی را ثبت نکرده باشید پنجره ای باز خواهد شد برای وارد کردن دامنه.

در این مرحله شما می‌توانید به دو نوع دامنه خود را وریفای کنید به حالت Domain Property و ‏URL Prefix.

ثبت دامین به شکل Domain Property

برای تایید کردن دامین از طریق Domain Property فقط از طریق وارد کردن مقدار DNS در تنظیمات هاستینگ DNS می‌توانید این کار را انجام دهید. برای اینکه باید گوگل متوجه شود تمام پرفیکس‌ها مختلف، ساب دامین‌ها، پروتکل‌های مختلف این دامنه به شما تعلق دارد.

ثبت دامین به شکل ‏URL Prefix

شیوه اول:

ابتدا سرچ کنسول یک فایل به شما می‌دهد که در پوشه اصلی Public HTML سایتتان قرار دهید. حال دیگر گوگل شما را صاحب دامنه دانسته و می‌توانید وریفای کنید. 

شیوه دوم:

ابتدا سرچ کنسول یک کد متا تگ به شما می‌دهد که در کد صفحه اصلی سایتتان بنویسید. حال گوگل شما را صاحب دامنه دانسته و می‌توانید وریفای کنید.

شیوه سوم:

در صورتی که شما کد ترکر گوگل آنالیتیکس را در سایت خود به کار برده باشید از طریق این کد، گوگل متوجه خواهد شد که شما مالک آن دامنه هستید و می‌توانید وریفای کنید.

شیوه چهارم:

ابتدا سرچ کنسول به شما یک مقدار (Value) می‌دهد که شما به عنوان یک رکورد TXT در تنظیمات DNS هاستیگ ایجاد می‌کنید و می‌توانید درخواست وریفای کنید.

شیوه پنجم:

اگر شما با همین اکانت گوگل از ابزار تک منیجر در سایتتان استفاده کرده باشید و کدهای تگ منیجر را در سایتتان استفاده کرده باشید از طریق همان کد سرچ کنسول مالکیت دامنه شما را تشخیص داده و شما می‌توانید وریفای کنید.

مرسی که این مطلب رو برای دوستات هم میفرستی ...
مجید عابد
مجید عابد

مجید عابد هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق، اولین وبلاگ خودم رو سال ۱۳۸۳ راه انداختم و از همون زمان درحال مطالعه راهکارهای افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت (که بعدها به سئو معروف شد) بودم.
این روزها درحال ارائه خدمات مختلف سئو و مشاوره به برندهای مختلفی در ایران و کشورهای دیگه هستم.
خیلی فرصت نمی کنم در شبکه های اجتماعی باشم و به همین خاطر این وبلاگ رو راه انداختم تا بتونم بعضی از تجربه ها و دانشم رو با شما به اشتراک بگذارم، اینطوری هم من بیشتر مطالعه میکنم و از شما چیزای مختلف یاد میگیرم و هم احتمالا برای شما مفید باشه.

مقاله‌ها: 84

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *