منظور از سرچ ویزبیلیتی اسکور (Search Visibility Score) چیست؟

شما با مطالعه این مقاله با مفهوم سرج ویزبیلیتی اسکور آشنا می‌شوید.

شما می‌توانید در ابزار‌های رنک ترکر، کلمه کلیدی مورد نظر خودتان را وارد کنید و مشاهده کنید که امتیاز و رتبه وب‌سایت شما و رقبا برای آن کلمه کلیدی به چه صورت است.

برای آنالیز دسته‌ای از کلمات از وب‌سایت شما یا رقبا به منظور مشخص شدن عمل کرد هر وب‌سایت، شاخصی وجود دارد به نام سرچ ویزبیلیتی اسکور.

این عبارت در لغت به معنی میزان نمایان بودن برای موتور‌های جستوجو است و به این معنی است که بین سایت شما و رقبا کدام سایت‌ها بیشتر و بهتر در نتایج جستجو عمل کرده‌اند.

این سیستم اینگونه کار می‌کند که برای هر رتبه از وب‌سایت برای کلمات کلیدی، امتیازی را در نظر می‌گیرد و به مجموعه‌ای از کلمات کلیدی امتیاز می‌دهد.

برای رتبه یک امتیاز ۱۰۰، رتبه دو امتیاز ۹۰ و رتبه سه امتیاز ۸۰ از ۱۰۰. 

پس اگر سایت شما در ۱۰ کلمه کلیدی رتبه یک را داشته باشد، بالاترین سرچ ویزبیلیتی را نسبت به رقبا دارد. البته این میزان در بعضی از نرم افزارهای رنک ترکر مانند سرپ‌اسکپ قابلیت کاستوم شدن دارد. نرم افزارهایی مثل ماز نیز جزئیات متفاوتی دارد. 

به طور خلاصه این شاخص نشان می‌دهد در دسته‌ای از کلمات کلیدی سایت شما بهتر عمل کرده است یا سایت رقبا.

مرسی که این مطلب رو برای دوستات هم میفرستی ...
مجید عابد
مجید عابد

مجید عابد هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق، اولین وبلاگ خودم رو سال ۱۳۸۳ راه انداختم و از همون زمان درحال مطالعه راهکارهای افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت (که بعدها به سئو معروف شد) بودم.
این روزها درحال ارائه خدمات مختلف سئو و مشاوره به برندهای مختلفی در ایران و کشورهای دیگه هستم.
خیلی فرصت نمی کنم در شبکه های اجتماعی باشم و به همین خاطر این وبلاگ رو راه انداختم تا بتونم بعضی از تجربه ها و دانشم رو با شما به اشتراک بگذارم، اینطوری هم من بیشتر مطالعه میکنم و از شما چیزای مختلف یاد میگیرم و هم احتمالا برای شما مفید باشه.

مقاله‌ها: 84

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *