داده‌های ساختار بندی شده (Structured Data) چه هستند و چگونه می‌توان آنها را در وب‌سایت بررسی کرد

با مطالعه این مقاله با داده‌های ساختار بندی شده (Structured Data) آشنا می‌شوید و چگونگی بررسی آنها را نیز خواهید آموخت.

داده‌های ساختار بندی شده یا همان استراکچر دیتا شیوه‌‌ای است که محتوای درون وب‌سایت را به صورت خرد شده در یک شکل بندی مناسب به گوگل و سایر موتورهای جستجو و همینطور به ابزارها می‌شناساند.

همچنین به آنها کمک می‌کنید محتوای داخل سایت را به خوبی درک کنند. برای مثال می‌توانید با قرار دادن یک استراکچر دیتا برای پخت غذا، مقادیری مانند میزان زمان طول کشیدن، کالری، مواد مورد نیاز و غیره را برای گوگل و هم بقیه ربات‌ها بشناسانید.

برای بررسی Structured Data می‌توانید از ابزار گوگل Structured Data Testing Tool استفاده کنید و هم می‌توانید از ابزار گوگل Rich Results Test استفاده کنید.

همچنین دو اکستنشن برای گوگل کروم وجود دارد که با نصب آنها می‌توانید استراکچرد دیتای سایت را مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید با تنظیم کردن ابزار Screaming Frog SEO Spider می‌توانید تمام متد‌ها و استراکچرد دیتا‌های که می‌توان در صفحات استفاده کرد را را مشاهده کنید و می‌توانید لیست آنها را در سایت schema.org مشاهده کنید.

مرسی که این مطلب رو برای دوستات هم میفرستی ...
مجید عابد
مجید عابد

مجید عابد هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق، اولین وبلاگ خودم رو سال ۱۳۸۳ راه انداختم و از همون زمان درحال مطالعه راهکارهای افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت (که بعدها به سئو معروف شد) بودم.
این روزها درحال ارائه خدمات مختلف سئو و مشاوره به برندهای مختلفی در ایران و کشورهای دیگه هستم.
خیلی فرصت نمی کنم در شبکه های اجتماعی باشم و به همین خاطر این وبلاگ رو راه انداختم تا بتونم بعضی از تجربه ها و دانشم رو با شما به اشتراک بگذارم، اینطوری هم من بیشتر مطالعه میکنم و از شما چیزای مختلف یاد میگیرم و هم احتمالا برای شما مفید باشه.

مقاله‌ها: 84

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *