چگونه می‌توان دارایی های برند یا سایت رقبا را مشخص کرد؟

با مطالعه این مقاله می‌توانید پراپرتی‌ها، شبکه‌های اجتماعی، ریپورتاژ‌ها، زیر دامنه‌ها، دامنه‌های دیگر و موارد مشابه این‌ ها را از سایت رقیب خود به دست بیاورید.

ابتدا مشخص کنیم منظور از دارایی چیست. منظور از دارایی ، همان پراپرتی‌ها، شبکه‌های اجتماعی، ریپورتاژ‌ها، زیر دامنه‌ها، دامنه‌های دیگر و موارد مشابه این است.

در قدم اول میتوان اسم برند را در گوگل جستوجو کرد و شبکه‌های اجتماعی آن برند را مشاهده کرد.

اگر بخواهید به طور تخصصی به این مسئله بپردازید، می‌توانید برند و کلمات کلیدی برندی را در ابزار الکسا پرو جستجو کنید.

بعد از اسم برند، باید دید کلمات کلیدی و اسم برندهایی که بیشترین ورودی را دارند مربوط به چه سایت‌هایی هستند.

برای مثال نتیجه جستجوی دیجی کالا در الکسا پرو

همانطور که مشاهده می‌کنید بیشترین ورودی بعد از سایت دیجی کالا از ویکی‌پدیا و بعد توییتر و سایت گوگل (که به این معنی است که به احتمال زیاد اپلیکیشنی در گوگل پلی این ورودی را مشخص کرده) و در ادامه اینستاگرام، آپارات و…

می‌توانید توی این سایت‌ها دنبال اسم برند بگردید و یا حتی اسم برند را کنار این سایت جستجو کنید. به طور مثال سرچ کنید اینستاگرام دیجی کالا.

راه دیگری که وجود دارد استفاده از نرم‌افزار Ahrefs است که می‌تواند به شما لیست بزرگی از بک لینک‌های این سایت را بدهد.

این نرم افزار قابلیت‌های فیلتر و سورت مختلفی دارد. در این نرم افزار می‌توانید مهم‌ترین بک لینک‌های وب سایت رقیب را مشاهده کنید.

راه دیگری برای پیدا کردن دامین‌های یک برند استفاده از هو‌ ایز برعکس (reverse whois) است.

مثلاً در سایت whois.sc شما می‌توانید با سرچ یک دامین بفهمید که چه ایمیلی آن دامین را ثبت کرده است و به صورت برعکس reverse whois انجام دهید. به این معنی که ببینید آن ایمیل چه دامنه‌های را ثبت کرده است و یا برعکس، بعضی از اینها یک DNS و یک IP اختصاصی برای هاست دارند. می‌توانید با روش‌های بررسی کنید چه دامین‌هایی بر روی یک IP خاص وجود دارد.

همچنین سرویس‌هایی وجود دارد که ساب دامین‌های یک دامنه را نیز به شما نشان دهد.

مرسی که این مطلب رو برای دوستات هم میفرستی ...
مجید عابد
مجید عابد

مجید عابد هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق، اولین وبلاگ خودم رو سال ۱۳۸۳ راه انداختم و از همون زمان درحال مطالعه راهکارهای افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت (که بعدها به سئو معروف شد) بودم.
این روزها درحال ارائه خدمات مختلف سئو و مشاوره به برندهای مختلفی در ایران و کشورهای دیگه هستم.
خیلی فرصت نمی کنم در شبکه های اجتماعی باشم و به همین خاطر این وبلاگ رو راه انداختم تا بتونم بعضی از تجربه ها و دانشم رو با شما به اشتراک بگذارم، اینطوری هم من بیشتر مطالعه میکنم و از شما چیزای مختلف یاد میگیرم و هم احتمالا برای شما مفید باشه.

مقاله‌ها: 84

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *