صفحه اصلی وب‌سایت را برای کدام کلمات کلیدی بهینه سازی کنیم؟

با مطالعه این مقاله خواهید دانست که صفحه اصلی سایت را برای کدام کلمات کلیدی بهینه سازی کنید.

نکته قابل توجه در اول صحبت این است که گوگل پیشنهاد داده است که هر کلمه کلیدی مختص به یک صفحه باشد.

حال ابتدا باید با مفهوم سرچ اینتنت (Search Intent) آشنا شویم. هر صفحه وب‌سایت اینتنت متفاوت خود را دارد که در مقاله سرچ اینتنت مفصل و جامع به آن پرداخته شده است.

در مورد صفحات برند مثل صفحه اصلی، درباره ما، تماس با ما، پشتیبانی و امثال اینها صفحاتی هستند که افرادی در گوگل به دنبال آنها می‌گردند که برند را می شناسند. 

شما با بررسی سایت خود در گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس متوجه خواهید شد که کلمات کلیدی به صورت طبیعی برای هر صفحه کدام‌اند. همچنین خواهید دید که برای صفحه اصلی عموماً اسم برند و یا ترکیبات برندی و امثال این کیوردها به شما نشان داده شده است.

حال به این بپردازیم که کاربرانی که اسم برند را جستوجو می‌کنند در سایت شما به دنبال چه هستند. برای این منظور باید رسانه‌های این کاربر را بشناسیم.

کاربری که اسم برند شما را مستقیماً جستوجو می‌کند که شاید حتی اسم برند را جایی شنیده باشد، شناختی حداقلی از برند و خدمات یا محصولات و کسب و کار شما دارد. وقتی شخصی برند دیجی کالا یا ویکی‌پدیا را سرچ می‌کنم، می‌داند که می‌خواهد وارد یک فروشگاه اینترنتی شود یا یک دانشنامه زیرا با صنعت آن برند آشناست.

هدف کاربرانی که وارد صفحه اصلی برند می‌شوند به چند صورت است

شما برای هر دسته از افراد، نیازمند ‏call to action مناسب هستید.

کاربرانی که مشتری ثابت شما هستند

کاربرانی که برند شما را می‌شناسند و از شما خرید کردند و به دنبال محصولات جدید وارد صفحه اصلی شما می‌شوند کال تو اکشن‌های مربوط به خدمات جدید، راهنمایی ها و آموزش‌های جدید، محصولات جدید و امثال اینها استفاده می‌شود.

کاربرانی که خدمات یا محصولی از شما دریافت کردند

کاربرانی که خدمات یا محصولی از شما دریافت کردند، قالبا به دنبال راهنمایی، اطلاعات بیشتر، پشتیبانی، محصولات و خدمات دیگر، خبرنامه و حتی اطلاعات بیشتر از برند محبوب‌شان هستند و وارد صفحه اصلی وب‌سایت شما می‌شوند . آنها در واقع به برند شما علاقه‌مند شدند.

کاربرانی که فقط با صنعت شما آشنا هستند

تعدادی از کاربران هم وارد برند شما می‌شوند تا اطلاعاتی کسب کنند و می‌دانند که کسب و کار شما در چه زمینه‌ای است و چه خدمات یا محصولاتی ارائه می‌دهید. این افراد نیاز به اعتماد و شناخت بیشتری برای سفارش محصول یا خدمات خود دارند.

برای افرادی که به اعتماد بیشتری نیاز دارند ‏ کال تو اکشن‌هایی مانند: درباره برند، اعتمادسازی‌ها، تفاوت این برند با برندهای دیگر، ضمانت‌ها و … استفاده می‌شود.

کاربارنی که راه‌های ارتباطی می‌خواهند

افراد دیگری هم هستند که به دنبال اطلاعات تماس، پرسش و پاسخ، مشاوره، چت آنلاین و… هستند. این افراد نیز عموماً اسم سایت را جستجو می کنند.

برای این دسته از کاربران نیز کال تو کشن‌هایی مانند: انواع راه‌‌های تماس برقرار کردن، آدرس‌ها، شماره تلفن‌ها، چت آنلاین و … نیاز است.

توجه داشته باشید صفحه اصلی شما صفحه برای خدمات و آموزش‌ها نیست. پیشنهاد داده می‌شود که هوم پیج را برای مفاهیم برندی و کیورد‌های برندی بهینه سازی کنید. 

آموزش‌ها را به بخشی مانند وبلاگ و محصولات را به صفحاتی مانند فروشگاه انتقال دهید.

مرسی که این مطلب رو برای دوستات هم میفرستی ...
مجید عابد
مجید عابد

مجید عابد هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق، اولین وبلاگ خودم رو سال ۱۳۸۳ راه انداختم و از همون زمان درحال مطالعه راهکارهای افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت (که بعدها به سئو معروف شد) بودم.
این روزها درحال ارائه خدمات مختلف سئو و مشاوره به برندهای مختلفی در ایران و کشورهای دیگه هستم.
خیلی فرصت نمی کنم در شبکه های اجتماعی باشم و به همین خاطر این وبلاگ رو راه انداختم تا بتونم بعضی از تجربه ها و دانشم رو با شما به اشتراک بگذارم، اینطوری هم من بیشتر مطالعه میکنم و از شما چیزای مختلف یاد میگیرم و هم احتمالا برای شما مفید باشه.

مقاله‌ها: 84

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *