منظور از دامین آزریتی (Domain Authority) و پیج آزریتی (Page Authority) در سئو چیست؟

با مطالعه این مقاله با مفهوم دامین آزریتی (Domain Authority) و پیج آزریتی (Page Authority) آشنا می‌شوید.

از قدیم یکی از مهمترین فاکتور‌های رتبه بندی برای گوگل، فاکتور پیج رنک (Page Rank)‌ بوده است. گوگل صفحات را از ۰ تا ۱۰ امتیاز بندی می‌کرد. امتیاز ۱۰ برای سایت‌ها و صفحات بود که بیشترین لینک را در دنیا داشتند. رسیدن به رتبه ۳ به مراتب آسان تر بود اما برای بالا رفتن رتبه نیاز به حجم بسیار بیشتری داشتیم، مانند ریشتر در زلزله.

بعد از گذشت مدتی با توجه به سوء استفاده‌های زیادی که در رابطه با پیج رنک می‌شد و کاربران ترغیب شدن به خرید و فروش بک لینک. گوگل دیگر پیج رنک را در معرض عموم قرار نداد تا قبل از آن شما می‌توانستید با ابزار گوگل تولبار امتیاز هر صفحه را مشاهده کنید.

پس از آن ابزارهای مختلفی سعی برای اندازه گیری ارزش هر صفحه (مشابه پیج رنک) کردن که معروف ترین آنها امکان پیج آزریتی (Page Authority) که توسط ابزار ماز ارائه شد می باشد. پیج آزریتی مشابه پیج رنک عمل می کند با این تفاوت که رتبه‌ها ۰ تا ۱۰۰ محاسبه می‌شود. در واقع این رتبه بر اساس لینک‌هایی است که کرالر ماز آنها را پیدا کرده است و دقیقاً نمی‌توان گفت پیج آزریتی همان پیج رنک است. اما تشابه‌های بسیاری دارند.

در کنار آن ابزار ماز امکان دیگری را ارائه داده است با عنوان دامین آزریتی (Domain Authority) که میانگینی از کل پیج آزریتی سایت و یا ساب دامین برای هر دامین میدهد.

مرسی که این مطلب رو برای دوستات هم میفرستی ...
مجید عابد
مجید عابد

مجید عابد هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق، اولین وبلاگ خودم رو سال ۱۳۸۳ راه انداختم و از همون زمان درحال مطالعه راهکارهای افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت (که بعدها به سئو معروف شد) بودم.
این روزها درحال ارائه خدمات مختلف سئو و مشاوره به برندهای مختلفی در ایران و کشورهای دیگه هستم.
خیلی فرصت نمی کنم در شبکه های اجتماعی باشم و به همین خاطر این وبلاگ رو راه انداختم تا بتونم بعضی از تجربه ها و دانشم رو با شما به اشتراک بگذارم، اینطوری هم من بیشتر مطالعه میکنم و از شما چیزای مختلف یاد میگیرم و هم احتمالا برای شما مفید باشه.

مقاله‌ها: 84

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *