آیا دامین آزریتی (Domain Authority) و پیج آزریتی (Page Authority) معیار خوبی برای اندازه گیری اعتبار یک وب‌سایت هستند؟

در این مقاله به این پرداختیم که آیا فاکتور‌های دامین آزریتی و پیج آزریتی برای بهینه سازی وب‌سابت کافیست یا خیر.

توجه داشته باشید دامین آزریتی (Domain Authority) و پیج آزریتی (Page Authority) برای گوگل نیستند و فاکتور‌هایی هستند که توسط شرکت ماز اندازه گیری و آنالیز می شوند. گوگل به جز پیج رنک که مشابه این دو بود بیش از ۲۰۰ فاکتور دیگر را مد نظر قرار داده بود.

بیایید با یک مثال مسئله ملموس‌تر کنیم. فرض کنید وب‌سایتی تمام فاکتورهای سئو را رعایت کرده و محتوای بسیار خوب و کاربرپسندی دارد. برند سازی کرده و خلق ارزش کرده و ده‌ها فاکتور دیگه دیگر. ولی سایت های کمی به این سایت بک لینک دادند. در مقابل وب سایتی با محتوایی بی کیفیت و ضعیف که در واقع برای مخاطب خودش ارزش قائل نبوده، با پرداخت هزینه و خرید بک لینک توانسته دامین آزریتی و پیج آزریتی بهتری به دست بیاورد.

پس همانطور که مشخص است نمی‌توانید فقط فاکتور دامین آزریتی و پیج آزریتی را در نظر بگیرید. این مورد نمی‌توانند برای شما فاکتور‌های خوبی برای بهینه سازی سایت باشند. ولی اگر در کنار بهینه سازی مناسب آن ۲۰۰ فاکتور سئو، فاکتور‌های دامین آزریتی و پیج آزریتی را هم در نظر بگیرید می‌تواند برای شما بسیار مفید باشند.

مرسی که این مطلب رو برای دوستات هم میفرستی ...
مجید عابد
مجید عابد

مجید عابد هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق، اولین وبلاگ خودم رو سال ۱۳۸۳ راه انداختم و از همون زمان درحال مطالعه راهکارهای افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت (که بعدها به سئو معروف شد) بودم.
این روزها درحال ارائه خدمات مختلف سئو و مشاوره به برندهای مختلفی در ایران و کشورهای دیگه هستم.
خیلی فرصت نمی کنم در شبکه های اجتماعی باشم و به همین خاطر این وبلاگ رو راه انداختم تا بتونم بعضی از تجربه ها و دانشم رو با شما به اشتراک بگذارم، اینطوری هم من بیشتر مطالعه میکنم و از شما چیزای مختلف یاد میگیرم و هم احتمالا برای شما مفید باشه.

مقاله‌ها: 84

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *