چگونه کلمات کلیدی را بر اساس قصد کاربران از جستجو تقسیم کنیم

با مطالعه این مقاله می‌توانید کلمات کلیدی خود را بر اساس قصد کاربر تقسیم بندی کنید.

این منظور را می‌توان به صورت اتوماتیک و دستی انجام داد.

شیوه اتوماتیک

در شیوه اتوماتیک ساختار ‏URLهای سایت خود را به صورتی پیاده سازی می‌کنید که هر صفحه برای سرچ اینترنتی مشخص و به همین ترتیب هر URL زیر مجموعه یک دایرکتوری قرار می گیرد. 

با این کار شما پس از رتبه گرفتن کلماتتان می‌توانید با فیلتر کردن آن دایرکتوری‌ها در ابزار‌هایی مانند گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس کلمات کلیدی را از هم جدا کنید.

به طور مثال اگر تمام صفحات محصول را زیر مجموعه دایرکتوری شاپ و صفحات آموزش را زیرمجموعه دایرکتوری وبلاگ قرار دهید. پس از رتبه گرفتن این کلمات به سادگی با فیلتر کردن URL‌هایی که در آنها کلمه بلاگ استفاده شده است می‌توانید کلمات کلیدی که اینتنت آنها اینفورمیشنال است را مشاهده کنید و با فیلتر کردن بر روی دایرکتوری شاپ می‌توانید کلمات کلیدی که سرچ اینتنت آنها ترنسکشنال است را پیدا کنید.

البته این اطلاعات صد‌در‌صد نیست ولی تا حد زیادی کمک کننده است.

شیوه دستی

شیوه دستی را می‌توانید با استفاده از نرم افزار مایکروسافت اکسل با توجه به وجود کلمات خاصی دسته بندی و فیلتر کنید.

به طور مثال کلماتی مانند آموزش، راهنمایی، چگونه و … کلمات اینفورمیشنال هستند.

و هم چنین کلماتی مانند قیمت، خرید، فروش و … جزو کلمات ترنس اکشنال محسوب می‌شود.

همینطور برای کلمات کلیدی برندد یا نویگیشنان هم می‌توان همین کار را انجام داد. اسم برند یا شاخص‌هایی مربوط به برند مانند شماره، تلفن، آدرس و … را جزو کلمات برندد محسوب کنید.

همچنین شما می‌توانید با جستجو کردن کلمات کلیدی خود در رنک ترکر‌ها و آنالیتیکس‌ها و تایین متریک خاص در آنها، سرچ اینتنت آن کلمه را مشخص کنید. 

برای مثال اگر در نتایج شما باکس توییتر وجود داشته باشد به احتمال خیلی زیاد کلمه کلیدی شما برندد است و یا اگر در نتایج شما باکس یوتیوب یا ویدیو‌های آموزشی وجود داشته باشد به احتمال خیلی زیاد سرچ اینتنت کلمه کلیدی شما اینفورمیشنال است.

مرسی که این مطلب رو برای دوستات هم میفرستی ...
مجید عابد
مجید عابد

مجید عابد هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق، اولین وبلاگ خودم رو سال ۱۳۸۳ راه انداختم و از همون زمان درحال مطالعه راهکارهای افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت (که بعدها به سئو معروف شد) بودم.
این روزها درحال ارائه خدمات مختلف سئو و مشاوره به برندهای مختلفی در ایران و کشورهای دیگه هستم.
خیلی فرصت نمی کنم در شبکه های اجتماعی باشم و به همین خاطر این وبلاگ رو راه انداختم تا بتونم بعضی از تجربه ها و دانشم رو با شما به اشتراک بگذارم، اینطوری هم من بیشتر مطالعه میکنم و از شما چیزای مختلف یاد میگیرم و هم احتمالا برای شما مفید باشه.

مقاله‌ها: 84

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *