از چه کلماتی استفاده نکنیم

با مطالعه این مقاله یاد خواهید گرفت از کدام کلمات در کلمات کلیدی خود استفاده نکنید و حتی استفاده از کدام کلمات به ضرر شما است.

ابتدا باید بدانید Stop Word‌ها چه کلماتی هستند. در واقع استاپ ورد‌ها کلماتی هستند که معنی خاصی ندارند مثل حرف های اضافه یا افعالی که به خودی خود معنی خاصی ندارند مانند: (از، را، باشد، می‌توان) که معمولاً در فرایند کیورد ریسرچ آنها را از کلمات کلیدی حذف می کنند.

دسته دیگر کلمات برند برای رقبا هستند. کلمات برند کلماتی هستند که با جستجو کردن آنها یا با سایت لیکس کامل مواجه می‌شوید یا با حداقل چند شبکه اجتماعی خیلی معروف مانند لینکدین، فیسبوک، توییتر، پینترست، یوتیوب و یا کرانچ بیس را مشاهده خواهید کرد.

این کلمات برای شما ارزش تجاری در سئو ندارند. وقتی یک کلمه کلیدی، اسم برند رقیب شما شده است، شما با فعالیت بر روی آن کلمه کلیدی که برند رقیب شما است فقط و فقط به برند رقیب قدرت می‌بخشید. 

فرض کنید دیجی کالا برای کلمه فروشگاه دیجی کالا رتبه بالایی دارد و رقبای این شرکت سعی کنند برای همین کلمه کلیدی سایت بسازند و رتبه بگیرند. طبیعتا نمی‌توانند از برند دیجی کالا جلو بزنند و نمی‌توانند برند دیجی کالا را دوباره خلق کنند. با این کار فقط به برند دیجی کالا لطف می‌کنند و به آن امتیاز و رتبه می‌دهند.

بعضی از کارشناسان سئو بر این باورند که بر روی کلمات کلیدی شورت تیل یا براد یا کوتاه نباید فعالیت کنید.

فعالت بر روی این کلمات کلیدی بسیار سخت و رقابتی است و هزینه و انرژی بسیاری می‌خواهد و صرفه اقتصادی ندارد که این موضوع هم مربوط به استراتژی تولید محتوا و سئو شما می‌شود.

مرسی که این مطلب رو برای دوستات هم میفرستی ...
مجید عابد
مجید عابد

مجید عابد هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق، اولین وبلاگ خودم رو سال ۱۳۸۳ راه انداختم و از همون زمان درحال مطالعه راهکارهای افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت (که بعدها به سئو معروف شد) بودم.
این روزها درحال ارائه خدمات مختلف سئو و مشاوره به برندهای مختلفی در ایران و کشورهای دیگه هستم.
خیلی فرصت نمی کنم در شبکه های اجتماعی باشم و به همین خاطر این وبلاگ رو راه انداختم تا بتونم بعضی از تجربه ها و دانشم رو با شما به اشتراک بگذارم، اینطوری هم من بیشتر مطالعه میکنم و از شما چیزای مختلف یاد میگیرم و هم احتمالا برای شما مفید باشه.

مقاله‌ها: 84

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *