منظور از محتوای تکراری (Duplicate Content) چیست؟

با مطالعه این مقاله با مفهوم محتوای تکراری (Duplicate Content) آشنا می‌شوید و همجنین برای به دست آوردن این صفحات راهکار‌هایی خواهید آموخت.

منظور از محتوای تکراری عموماً محتوایی است که به صورت خودکار ساخته شده است. به بسان دیگر در بیشتر مواقع این محتوا‌ها به دلیل این به وجود می‌آید که از یک صفحه، چند آدرس وجود دارد یا صفحات سایتتان محتوایی بسیار شبیه به هم داشته باشد.

همچنین توجه داشته باشید محتوایی شبیه به صفحات سایت شما هم شامل می‌شود یعنی اگر محتوای صفحه شما با صفحه‌ای در جستجوی گوگل یکی باشد Duplicate Content محسوب می‌شود. گوگل در این شرایط یکی از صفحات را نگه داشته و مابقی را فیلتر می‌کند.

البته این جریمه ای نیست برای صفحات فیلتر شده اما گوگل تلاش می‌کند یک نتیجه مشابه را به کاربران نشان دهد و مابقی نتایج تکراری در انتهای صفحه برای کاربران گذاشته می‌شود که در صورت تمایل صفحات فیلتر شده را مشاهده کنند.

به این ترتیب این فیلترینگ برای وب‌سایت خودتان هم اتفاق می‌افتد. یعنی اگر در سایت تان دو محتوای شبیه به هم داشته باشید، گوگل محتوای با ارزش‌تر از نظر خودش که امتیاز بالاتری را دارد را نمایش داده دیگری را فیلتر می‌کند.

چگونه صفحات تکراری سایت را پیدا کنیم

برای این منظور می‌توانید از نرم افزار Screaming Frog SEO Spider استفاده کنید قسمت دوپلیکیت کانتنت یعنی محتوای تکراری را بررسی کنید. همچنین می توانید تعیین کنید، برای مثال تگ خاصی را با درصد تکراری بودن محتوا بررسی کند و یا حتی تعیین کنید محتوای منو و یا فوتر محاسبه نشوند.

اگر بخواهید محتوای چند سایت را با هم بررسی کنید می‌توانید از وب‌سایت Copyscape استفاده کنید. به این ترتیب می توانید مشاهده کنید صفحه وب شما از روی صفحه دیگری کپی شده و یا برعکس، کسی محتوای شما را عین کپی کرده است یا خیر.

راه دیگری هم هست که می‌توانید از طریق گوگل هم این کار را انجام دهید. عبارت :similar و بعد آدرس وب‌سایت، می‌توانید صفحات مشابه را مشاهده کنید.

امکان دیگری که وجود دارد این است که از امکان Google Alert استفاده کنید. می‌توانید برای بخشی از محتوای خود این امکان را قرار دهید تا اگر گوگل آن محتوا را جای مشاهده کند به شما ایمیل می‌زند.

مرسی که این مطلب رو برای دوستات هم میفرستی ...
مجید عابد
مجید عابد

مجید عابد هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق، اولین وبلاگ خودم رو سال ۱۳۸۳ راه انداختم و از همون زمان درحال مطالعه راهکارهای افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت (که بعدها به سئو معروف شد) بودم.
این روزها درحال ارائه خدمات مختلف سئو و مشاوره به برندهای مختلفی در ایران و کشورهای دیگه هستم.
خیلی فرصت نمی کنم در شبکه های اجتماعی باشم و به همین خاطر این وبلاگ رو راه انداختم تا بتونم بعضی از تجربه ها و دانشم رو با شما به اشتراک بگذارم، اینطوری هم من بیشتر مطالعه میکنم و از شما چیزای مختلف یاد میگیرم و هم احتمالا برای شما مفید باشه.

مقاله‌ها: 84

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *