ابزار گوگل سرچ کنسول چیست و چه تفاوتی با ابزار‌هایی مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر دارد؟

با مطالعه این مقاله به تفاوت ابزار گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر پی خواهید برد.

ابزار گوگل سرچ کنسول 

ابزاری است که گوگل در اختیار صاحبان سایت قرار داده تا بعد از تایید مالکیت وب سایت، اطلاعاتی را از دید گوگل به صاحبان وب سایت بدهد. 

از جمله این اطلاعات می توان کلمات کلیدی را مثال زد که کاربران سرچ کردند و سایت شما نمایش داده شده است. تعداد ورودی‌های مختلف، خطاهای وب سایت از دید گوگل، امکان سابمیت کردن نقشه سایت و مواردی از این قبیل که مربوط به خود موتور جستجو است را در اختیار صاحبان سایت می‌گذارد. 

ابزار گوگل آنالیتیکس 

ابزار تحلیل گری است که متعلق به شرکت گوگل است. شیوه کار این ابزار این بوده است که کدی به شما می‌دهد و آن را در صفحات خود قرار می‌دهد. با هر بار باز شدن صفحه حاوی کد از سایت شما، اطلاعاتی را از بازدید کننده دریافت کرده و به شما که صاحب سایت هستید می‌دهد. 

اطلاعاتی از قبیل اینکه از چه صفحاتی با چه میزان زمان بازدید شده است. کاربران از چه صفحاتی خارج شدند، مسیر حرکتی کاربرها به چه صورت بوده و با چه دستگاه‌هایی سایت را بازدید کردند.

ابزار تگ منیجر 

این ابزار به شما امکان را می‌دهد که کدهایی که از ابزارهای مختلف در سایت خود استفاده میکنید را مدیریت کنید مانند کد گوگل آنالیتیکس و یا کد‌های تحلیل‌گر‌ها و ابزار‌های دیگر. 

در واقع بدون نیاز به برنامه نویسی با قرار دادن کد ابزار تگ منیجر می‌توانید تمام ابزارهای مختلف و آمارگیر‌ها و ترکر‌ها را مدیریت کرده و از آنها بهره ببرید.

مرسی که این مطلب رو برای دوستات هم میفرستی ...
مجید عابد
مجید عابد

مجید عابد هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق، اولین وبلاگ خودم رو سال ۱۳۸۳ راه انداختم و از همون زمان درحال مطالعه راهکارهای افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت (که بعدها به سئو معروف شد) بودم.
این روزها درحال ارائه خدمات مختلف سئو و مشاوره به برندهای مختلفی در ایران و کشورهای دیگه هستم.
خیلی فرصت نمی کنم در شبکه های اجتماعی باشم و به همین خاطر این وبلاگ رو راه انداختم تا بتونم بعضی از تجربه ها و دانشم رو با شما به اشتراک بگذارم، اینطوری هم من بیشتر مطالعه میکنم و از شما چیزای مختلف یاد میگیرم و هم احتمالا برای شما مفید باشه.

مقاله‌ها: 84

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *